Bílkoviny,které můžeme zařadit do svého jídelníčku

Bílkoviny jsou možná jedny z nejužitečnějších věcí, které můžeme zařadit do svého jídelníčku. Naše svaly se budují z bílkovin. Bílkoviny nefungují jen tak, že se budete cítit skvěle, mohou pomoci udržet pocit sytosti a tak vás uspokojí celý den, což je užitečné, když se snažíte zhubnout.

Přestože existují četné proteinové prášky a doplňky na trhu, nejlepší bílkoviny jsou stále z pevného jídla. Pokud si nejste úplně jistý, co to znamená, nebo to, co byste měli jíst, zde je 5 bílkovinných potravin.

1. Libové maso a rybí Maso

  • Ryby jsou vynikajícím zdrojem bílkovin a zdravých tuků, které váš mozek potřebuje, aby vše fungovalo správně. Pokud je ryba vaší volbou, držte se odchycených ve volné přírodě, a usilujte o odrůdu, jako je losos, tuňák a barramundi.

2. Luštěniny

  • Luštěniny, jako je cizrna a čočka jsou nejen výborným zdrojem bílkovin, ale také zarhňují velké množství vlákniny, kyseliny listové, fosfor, draslík, železo, zinek, vápník a selen. Zatímco luštěniny jsou některé z nejvíce výživných potravinových zdrojů na planetě, mohou způsobit plynatost a nadýmání. Takže pokud jste je ještě nevyzkoušeli, ale chcete, tak je zařaďte pomalu. Zkuste je přidat do polévek, salátů a kari!

3. Vejce

  • Vejce obsahují vysoký obsah živin. Přichází na méně než 100 kalorií z jednoho velkého vejce, ony jsou skvělým a pravidelným zdrojem bílkovin. Když se jí celá vejce, (místo vaječných bílků), tak jste získali všechny živiny a zdravé tuky a váš mozek potřebuje pracovat správně. Snažte se zakoupit bio vejce z volného výběhu. Skvělý způsob, jak je konzumovat jsou sázené s trochou lososa a listové zeleniny.

4. ořechy a semena

  • Ořechy jsou další velký zdroj zdravých tuků a bílkovin. Neosolené vlašské ořechy a mandle jsou plné zdravých tuků, antioxidantů, bílkovin a vlákniny. Polynenasycené tuky nalezené v ořechu jsou skvělé pro vaši pokožku, vlasy, zuby a nehty. Nejenže pomáhají snižovat cholesterol, ale mohou vám podpořit energie! Stačí malá hrstka.

5. Quinoa

  • Quinoa je výživný, bezlepkové starověké obilí. Pokud jste vegetarián, quinoa je skvělá možnost. Také obsauje vysoký obsah vlákniny a zdroj železa, vitaminů skupiny B, vápníku a hořčíku, a vitamin E. Zkuste quinoa místo rýže a uvidíte. A jaké jsou vaše zdroje bílkovin?

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení