+420 773 378 890 potřebujete poradit? Volejte PO-PÁ 8:00 - 18:00
0 Kč
Košík / ks
Košík je prázdný.


https://www.gopay.cz

Jak snadné je přibrat ze zeleniny

  • Že bramborové lupínky nejsou zrovna ideální dietní pokrm, víme všechny. Chipsy tedy nechme chipsy a podívejme se na jiné, méně zjevné zeleninové pasti. Pojídáme je bez nejmenších výčitek svědomí - vždyť je to přece zelenina! Inu, není ale zelenina jako zelenina ...
  • Kamarádka Jana se nedávno vrátila z Ameriky. Širší o sedm kilo, jako když odcházela. Rozhořčeně kroutila hlavou, že to nechápe, vyhýbala se totiž fast food řetězce jako čert kříži.
  • Nakonec se ukázalo, že jako hosteska při banketech si pravidelně pozdě večer pochutnávala na lahodné grilované zeleninku, která zvýšila z oslav. Jakkoliv snadno se takový lilek tváři, když ho vydatně vykoupete v oleji a sníte o jedenácté večer, tělo nepřesvědčíte, že je to "jen" zelenina.
  • Kečup
  • Dalším typickým zeleninovým klamem je kečup. Když si podíváte složení výrobku, již na druhém až třetím místě figuruje fruktózový sirup. V překladu to znamená, že spolu s rajčaty přijmete do těla skrytý cukr. Zdravější alternativou je zeleninová omáčka salsa nebo loupané rajčata.
  • Zeleninové pečivo či koláč
  • Tuk a bílá mouka vedou, zelenina je tu jen na dotvoření chuti. Nevěřte proto tomu, že špenátový croissant zda mrkvový koláč jsou zdravější než klasické pečivo. V mnoha případech navíc najdete zeleninové pečivo přibarvované umělými barvivy, například karamelem, aby vypadalo jako celozrnné.
  • Zeleninové polévky
  • Zatímco nejde o poctivě doma připravený vývar, nevěřte tomu, že do sebe dostanete zdravý oběd. Zeleninu v instantních polévkách byste mohli počítat po kouskách. Skrytým nebezpečím je navíc vysoký podíl sodíku a sladidla - ať už umělé nebo přírodní - přidávané pro chuť. Obsah cukru se může vyšplhat až na 15 gramů v jediné porci!
  • Zeleninové sushi
  • Sushi podávané v našich zeměpisných šířkách je ve většině případů vyrobeny z bílé rýže. Pro lepší chuť je k ní přidána zálivka, která jen znásobuje už tak vysoký obsah cukrů. I když okurka zabalená v rýži a řase vypadá jako nevinná pochoutka, není! Pokud chcete zdravé sushi, poproste o přípravu s hnědou rýží. Nebo si ukrojte jen poloviční porci a zaplňte žaludek pro sushi typickými přílohami - salátem z mořské trávy či hráškovým lusku.
  • Zeleninové šťávy
  • V porovnání s ovocnými šťávami jsou sice menší zlo, ale i tak doporučujeme proklepnout si, co kupujete. Vybírejte jen stoprocentní, čerstvě lisované šťávy, bez přídavků cukru. Ať už koupíte jakkoliv kvalitní nápoj, i tak ochudí tělo o vlákninu, která se při odšťavňování bohužel ztrácí. Žaludek tedy nenaplníte tak, jak byste ho zaplnili pojídáním čerstvé zeleniny. A mnohem dříve vás znovu chytne hlad.

zpět

KOMENTÁŘE KE ČLÁNKU


přidat komentářPřidat komentář


×